• Zero tolerance mode in effect!

Поджог в деревне Кфар Дума возле Шхема (31.07.15)

Здесь перепечатка интервью с Мэиром Этингером, который отсидел 10 месяцев тюрьмы без суда за свои политические убеждения:
"יעד מספר אחת זה דבר סובייקטיבי"

לדיון שהתקיים בבג"ץ ביום הברית בסוגיית שחרורו לאירוע, הגיע אטינגר בחולצה לבנה לציון היום החגיגי. אבל, הוא מגלה בריאיון, התוצאה הסופית לא הפתיעה אותו. "אמרו לי עוד בשלב החקירות, כמה חודשים לפני הברית, שכשתהיה ברית ותבקש לצאת – תשכח מזה".

זה השפיע עליך? הידיעה הזאת מראש לא שברה אותך?

"עבודת הנפש מבחינתי בחקירות השב"כ הייתה לנסות כמה שיותר להיות הפוך מהמחשבות שהם ניסו להטמיע בי. לפנות את כל המחשבות שלי ולומר: לא משנה מה יהיה – אני עם ה'. אז לא אהיה בברית. יהודים במשך הדורות עברו דברים יותר קשים. גם אם אהיה שבעים שנה בכלא – אני עם ה'. זה לא קל, אבל זה מה שעוזר להחזיק מעמד".

לא התאכזבת כשבסופו של דבר לא השתתפת בברית, אחרי כל הניסיונות המשפטיים?

"ברור שהרגשתי אכזבה. עוצמות האמונה במאבק מול השב"כ זה לא דבר שמחזיק שנה שלמה. כמו בכל ניסיון, כוחות הנפש באים והולכים, ואתה צריך להתחדש איתם בכל פעם".

לא העדפת להגיע לאיזושהי פשרה ולעשות ברית מצומצמת בכלא?

"השב"כ אמר לבית המשפט שמסוכן שאצא לברית. לי היה ברור שמדובר בשקר והמטרה היא רק התעללות. הרגשתי שהם רוצים להשפיל אותי, ולכן ידעתי שאני לא יכול להתפשר. זה גם היה סיוט לכל מי שהיה מגיע לברית בתוך הכלא – כל אחד היה צריך לעבור חיפוש בהפשטה. ממילא גם היה מדובר רק על עשרה אנשים. במקום זה, הברית במתכונת שבה נערכה – הייתה קידוש השם גדול".

ידעת על מה אתה עצור במעצר מינהלי?

"השתדלתי להיות פעיל כל השנים. אני מאמין שכל יהודי צריך להקדיש את כל מרצו וכוחותיו, כמו בכל הדורות, לבניין הארץ. כמו שיהודים עלו והקימו את המדינה. את כל הכוחות שלי השקעתי בזה".

כינו אותך "יעד מספר אחת של השב"כ", ובכך נימקו את המעצר שלך. אתה יודע להסביר מדוע קיבלת את התואר הזה?

"אולי זה הסתדר להם טוב עם זה שאני נכד של הרב כהנא. יעד מספר אחת זה דבר סובייקטיבי. אם זה לא היה אני, היה מישהו אחר. במשך חמש השנים האחרונות בלבד אני זוכר כמה וכמה אנשים שזכו לתואר הזה. התואר הזה נפל עליי בדיוק בזמן שבו הם רצו לתת מעצרים מינהליים ליהודים ולכן הם פרסמו את זה כך. יש כאלה שנשאו בתואר בעבר, והיום הם חיים בשקט ובשלווה".

אתה יכול לספר מה עבר עליך בחקירות?

"אצלי היה תהליך לא מקובל, כי לא באמת רצו לחקור אותי. רצו להוציא לי צו מעצר מינהלי ולא היה אף תיק שמצדיק את זה. יש קריטריונים להוצאת צו מעצר מינהלי, למשל סיכון חיים וכדומה. לי היו הרבה תיקים, אבל רק ברמה של מאחזים, נוכחות בשטח צבאי סגור.

"הם לא יכלו להוציא לי צו, לקחו אותי לחקירה אבל לא היה להם על מה לחקור. לכן החקירה עצמה, יחסית למה שעברו אלה שעשו להם עינויים, הייתה משחק ילדים. כל החקירה שלי הייתה הצגה כדי להגיד שחקרו אותי במשך שבוע ולא הצליחו להשיג ראיות. אבל בפועל הם רק היו צריכים שיהיה רשום בתיק שנחקרתי על עבירות 'חמורות'. החקירות שעברתי היו אלימות, וכללו צעקות וסטירות אבל לא עינויים. כי הם לא רצו להוציא ממני כלום, הצו היה בעצם מוכן כבר. מבחינתם, גם אם לא יצליחו לבנות תיק – היה ברור שיהיה מעצר מינהלי. אז לא אכפת להם שאתענה שבוע בחקירות".

היה לך רגע של שבירה?


"אתה כל הזמן נשבר ואוסף את עצמך. הקושי הוא קודם כול בדידות. שבוע שלם להיות לבד. בעיקר מנסים לנתק אותך מהעולם הרוחני שלך, שהוא בעצם מה שמחזיק אותך. לדוגמה, כששמעתי שעומדים לעצור אותי, הכנתי משהו כתוב כדי שיפרסמו אותו אחרי שאיעצר. הכותרת הייתה: 'השב"כ אינו גוף ביטחוני'. ביום שזה פורסם, הם אמרו לי: אתה כותב את השם המפורש של השב"כ – אז גם אנחנו נשתמש בשם המפורש. ואז כל היום הם פשוט קיללו מולי תוך שימוש בשם ה' המפורש, איסור מגדף כפשוטו. הם רצו בעצם להגיד לי בזה: תראה, הנה ה' לא עושה כלום. אתה רק בידיים שלנו. הכול יקרה איך שנרצה ולפי מה שנרצה. אתה תצא מפה משוגע, והם השתמשו בעוד ביטויים גסים. זו האווירה שהם רוצים לשדר".

שלושה חודשים בלי שינה

עברת עשרה חודשים במעצר מינהלי, שמונה מתוכם בבידוד, במהלכם גם פתחת בשביתת רעב. באילו תנאים הוחזקת במעצר?

"הייתי בחודשיים הראשונים בבית סוהר תורני, משם העבירו אותי לבידוד. לא יודע מה היה הקשר, אבל כשאירע הרצח של בני הזוג הנקין, הם החליטו להעביר את כל העצורים המינהליים לבידוד, כך שבמוצאי שמחת תורה עברתי לאגף הפרדות ארציות בכלא אשל. זה אגף עם התנאים הכי מחמירים בארץ. אין שום מגע בין אסיר לאסיר, אי אפשר להעביר שום דבר. כל יציאה מהתא היא באזיקים ובנוכחות קצין. האגף הזה מיועד בדרך כלל לראשי משפחות פשע, אלה היו השכנים שלי. כשנכנסתי לאגף היו שם שישה מחבלים ושני יהודים".

שביתת הרעב באה על רקע הגבלה נוספת שהוטלה עליו: "כשהבנתי שרוצים לשלול לי את שיחות הטלפון, הכרזתי על שביתת רעב. אחרי שבוע של שביתה, הם אישרו לי חמישה אנשים שאני יכול להתקשר אליהם. לקח גם הרבה זמן עד שאישרו לי להכניס ספרים".

קושי מרכזי בתנאי המעצר החריגים היה כאמור שכניו האסירים: "בהתחלה היה בתא לידי מחבל מהג'יהאד האסלאמי שמרצה ארבעה מאסרי עולם על רצח יהודים. היו עליי כתבות בטלוויזיה והוא ידע מי אני. כל לילה הוא היה דופק לי על הקיר, עם איומים וקללות גסות.

"באגף יש תחלופה, יותר או פחות מחבלים. בחודשים האחרונים היו שם חולי נפש. היה אחד שדפק על הקירות והדלתות 23 שעות ביממה ברצף. שלושה חודשים פשוט לא יכולתי לישון בלילות, לא ללמוד, כלום. הדפיקות על דלתות הברזל כבדות ורועשות מאוד. היו לי תקופות שהייתי בטוח שאני מאבד את השפיות. אתה רואה גם אנשים לידך משתגעים. אחד למשל חטף התקף סכיזופרניה מרוב הרעש של הדפיקות.

"סבלתי מבעיות רפואיות, והם לא הסכימו לטפל. היה צריך הרבה ביורוקרטיה עד שטופלתי. זה לא שהם רעים, הם פשוט אטומים. תחכה עד שיהיה תור לרופא, בינתיים תסבול כמה חודשים".

אטינגר מפתיע בנקודת ההתייחסות שלו לאנשי השב"ס, וקובע: "כולם פה יהודים טובים, אני רואה כך את כל היהודים במדינה. הבעיה היא במערכת. לכל אחד יש נקודות טובות ורעות, השאלה מה מלכד את היהודים, ואם מה שמלכד זה הרע – אז זה מה שבא לידי ביטוי. המערכת מושכת לכיוון הרע.

"הסוהרים אמרו לי שהם בעדי. הם בעצמם מקללים את השב"כ. אחד אמר שאם הוא לא היה על מדים, הוא היה מדבר אחרת. כשבוגי התפטר, אמר לי מישהו: בסוף אתה משתחרר והוא התפטר. אבל בסופו של דבר הם שבויים של המערכת ולא יעשו משהו למענך".

מהפך בסדר גודל של הרצל

אתה מגיע מבית שמזוהה עם הזרם הממלכתי בציונות הדתית. אביך מלמד בכולל 'חומות ירושלים' (ישיבה המזוהה עם זרם 'הר המור'), אתה עצמך למדת בתלמוד תורה 'מורשה'. איפה חלה אצלך נקודת המפנה שגרמה לך לחשוב שמשהו בגישה הזאת מוטעה?

"אני חושב שכל בני גילי עברו המון התחבטויות. השנים הללו היו שנים תוססות. אבל המרד שלי היה בעיקר לכיוון החסידות. לגבעות הגעתי בגיל מבוגר יחסית – בן 18, אין מי שמגיע לשם בגיל מבוגר כל כך. תמיד אומרים שנוער הגבעות הם נפלטי מסגרות. אני הייתי היחיד שנפלט שם ממסגרת, כל השאר הגיעו מאידיאולוגיה. הצטרפתי למאחזים של 'נוער למען ארץ ישראל', ראיתי שם איך להתקדם עם יישוב הארץ. עם הזמן, בדרך של ניסוי ותעייה, אתה מנסה לפעול בכיוונים שונים ולומד הרבה גם מהמציאות".

תסביר לנו מהי תפיסת "המרד" שייחסו לך.

אטינגר מתנער מההגדרה: "תשאלו את יורם כהן (ראש השב"כ לשעבר, ח"ר וש"כ)".

אז מה כן הדרך שצריכה להיות לדעתך כדי להגיע למדינת הלכה?

"אני לא אוהב את המושג מדינת הלכה. הוא מרגיש לי מצומצם. אני מעדיף – מדינת התורה. זה אור, חיבור לה'. הלכה זה הכלים להכניס בהם את האור של התורה. כמו שחוקים הם הכלים ליישום הערכים של מדינה. אני רוצה להכניס את האור של התורה למדינה. אני מאמין לגמרי בהלכה והלוואי שאזכה להקפיד, אבל הרעיון הכללי הוא דבקות בה'. הביטוי מדינת הלכה צורם לי".

ואחרי ההסתייגות הזאת, אטינגר שואב את משמעות המהפך שהוא חולם עליו, דווקא מאידיאולוגיה שרחוקה ממנו: "אני מרגיש שהמהפכה שצריכה להתחולל מהמציאות של היום להגשמת החזון המלא של עם ישראל, היא בסדר גודל דומה לזה של המהפכה הציונית. כמו המהפך שחולל הרצל. צריך להיות ברור מה היעד ולצעוד ישר אליו. גם החזון של הרצל נשמע מופרך ומפוקפק בשעתו. המעבר שאנחנו צריכים לעשות היום הוא בסדר גודל מקביל".

איך זה מתיישב עם המציאות של היום, כאשר אחוזים בודדים מהעם כוספים לחזון המלא של גאולה, בית מקדש ומדינה של תורה כהגדרתך?


"כשרוצים להדליק את החזון של עם ישראל – צריך קודם כול לומר לעם שזה ריאלי ואפשרי. אנשים מסתכלים על ההנהגה ומושפעים מהלך הרוח שהיא משדרת. זו הסיבה שהציבור נמצא היום במקום הזה. זה לא בגלל מה שהאנשים חושבים באמת. אחוז האנשים שמתפללים היום לבית מקדש הוא גבוה מאוד, אם זה נשמע להם לא רלוונטי – זה רק בגלל ההנהגה. עובדה, כשאמרו לעם ישראל שיש תקווה שנשוב לציון – הם התעוררו לזה".

אפרופו הרצל, אתה בעצמך ציוני?

"בעיקרון לא. בכלל, ההגדרה ציוני קצת מצחיקה. אני מרגיש שכיום אין משמעות למושג ציוני, זה לא אומר כלום. אני קשור לחסידות וקשור לצדיקים, בעיקר חב"ד וברסלב, שבתקופת התחלת הציונות זיהו את הסכנות שבה, שהיום אנו רואים את מימושן".

אתה ממשיך את דרכו של סבך, הרב מאיר כהנא הי"ד?

אטינגר מפתיע: "לא".

אתה חולק עליו?

"אני לא מספיק מכיר את תורתו. צריך לומר שהוא חי לפני אוסלו, וכל כך הרבה דברים השתנו מאז. זה לא רלוונטי. מעבר לכך, אני פשוט קשור בעיקר לחסידות. כמובן שאני מעריך מאוד את דמותו, והוא היה אדם גדול מאוד".

"מי שסופג אלימות הם נוער הגבעות"

אתה מדבר על אחריותה של ההנהגה. איך אתה רואה התנהלות של הנהגה אידיאלית של מדינת ישראל בסוגיית היחס לגויים שמתגוררים בארץ?

"זה משהו שכן למדתי מסבי, הרב כהנא, שהמבחן האמיתי של כל מנהיג בעם ישראל הוא אמונה בה'. אנחנו רואים זאת אצל מלכי ישראל בתנ"ך. היכולת לנהל מדינה יהודית, על כל המכלול שבה, תלויה באמונה בה', זה לא משהו ריאלי. הוא מתחיל באמונה של 'הן עם לבדד ישכון'. אחר כך צריך בירור לפרטי פרטים איך ליישם זאת. אבל ביסוד צריך לדעת שמה שכתוב בתורה זה הפתרון היחיד והאמיתי, ושאפשר ליישם אותו. זו אמנם דרך רצופה בסכנות, אבל אנחנו מאמינים ואנחנו בשליחות ה' לעשות טוב בעולם".

אטינגר מדגים כיצד לדעתו צריכים למשל להתנהל יחסי החוץ של מדינת ישראל: "כשהיה פה ביקור האפיפיור, השב"כ נרתע מאוד מפעולות המחאה שלי בנושא. המדינה כיום חיה בתפיסה שהיא חייבת להיות בקשר עם הוותיקן, כי לעולם יש הרבה השפעה. אם הולכים על פי תורה, נצרות זו עבודה זרה ואסור לכרות עם הוותיקן ברית. ברור שזה דורש אמונה. בציור אידיאלי – משרד חוץ מתוקן ישקיע בהסברה לעמים מהי יהדות. יש בזה סיכון, לכן צריך אמונה בה'. במדינה האידיאלית אין פתרון טכני שתפור לפרטיו על כל סוגיה, כי חלק מובנה ממנה זה שצריך אמונה".

גם לגבי הפתרון המדיני, מסביר אטינגר, צריך להשתחרר מתפיסות של ריאליזם ולדבוק באמונה: "לדוגמה, היום המצע של הבית היהודי כולל אוטונומיה מלאה בשטחי A ו‑B, על השטחים שעליהם קרא הרב צבי יהודה: 'איפה שכם שלנו, איפה יריחו שלנו?'. אז כשיורדים לפרטים, מה נעשה עם כל הערבים שם? התורה עונה בפירוש 'לא תירא מהם', ולא תעשה להם אוטונומיה. נכון, זה נגד הריאליזם. המטרה היא לעשות זאת בכמה שיותר חן ונעימות, כמו שהיה כיבוש הארץ בימי יהושע. זה מבחן של אמונה".

כיום המדינה ורשויותיה רחוקות ממימוש חזון של תורה בכל תחומי החיים. מה לדעתך הדרך לגשר על הפער ולקדם את המדינה לייעודה?

"צריך להיות פה מרד. מרד לא במובן של מה שמייחסים לי בשב"כ, אלא שמשמעותו שאנחנו מוכנים למרוד בתפיסות המקובלות למרות שאנחנו נשלם את המחיר. המרד הוא לא שאנחנו נלחמים ביהודים אחרים, אלא שאנחנו לא מפחדים מזה שנלחמים בנו. אני לא אמנע מלהגיד משהו בגלל פחד ממעצר מינהלי. צריך שאנשים יתקוממו על זה שלא נותנים להם לדבר על כל נושא המדינה היהודית – כמו שראינו בפרשת הרב לוינשטיין. אין ברירה, צריך שאנשים יעזו, יהיו נכונים לחטוף אש ולשלם מחיר.

"הקליפה החזקה היא התקשורת, נגדה צריך להתקומם. אחר כך צריך לפצח הרבה רבדים של קליפות. יש נקודות טובות של הרבה יהודים שלא יכולים לבוא לידי ביטוי. ככל שיותר אנשים יתקוממו, בריונות השלטון תיחלש. הרעיון הוא לא לפחד לשלם מחיר. לא צריך אלימות. זה מה שמנצח באמת".

האם חלק מהמאבק שאתה מדבר עליו לא כולל אלימות? נערי הגבעות מואשמים לא אחת במעשים בעלי אופי אלים.

"בנוער הגבעות יש נקודה אמיתית. מי שמפחד מהאלימות השלטונית, מתרץ את עצמו בהצדקה כאילו אנחנו אלימים, בעוד שכמות המכות והמעצרים שחטפנו בחיים לא תשוער. נוער הגבעות הם הציבור שהכי סופג אלימות. מאשימים אותנו באלימות כי אנחנו לא מתכופפים לרודנות שיש היום".

יש צעדים שאתה חושב שצריכים להינקט, ואינם עומדים במגבלות החוק?

אטינגר נזהר: "על פי החוק, אסור כיום אפילו לכתוב חוברת על הבדלה בין ישראל לעמים".

"אני לא כזה אדם גדול"

אטינגר כאמור סומן כמנהיג כריזמטי של נערי הגבעות, גם בזכות הפוסטים הפופולריים שפרסם. אולם כשהוא נשאל על כך, אטינגר שולל בתוקף את התיוג המנהיגותי שהודבק לו.

"אני לא רב, אני לא כזה אדם גדול", הוא מצטנע, "סך הכול בחור בן 24. מה כבר עשיתי בחיים שלי? ניסיתי לנסח בכתיבה כמה רעיונות שהם קצת שלי וקצת ממה ששמעתי מאחרים, גם רבנים שלי".

יש לך השפעה על בני נוער?

"אני מכחיש. אני כותב בלוג כי יש לי כישרון לכתוב. אני משתדל לא לכתוב רעיונות אישיים שלי, אלא להשתמש בכישרון שלי לשמש שופר כלשהו לגוון מסוים בנוער הגבעות".

האם דברים שכתבת לא גרמו לבני נוער להזדהות?

"אני חושב שזה לא נכון. הם הרגישו הזדהות עם דברי השב"כ, שקרא לי יעד מספר אחת. הם אמרו – אם ככה, אז אנחנו איתו. בפעם הראשונה שהובילו אותי למעצר ושמעתי שמדווחים על זה ברדיו, הייתי בשוק מזה שבכלל מדברים עליי בחדשות. אבל אנשים כנראה הזדהו איתי רק בגלל שהשב"כ סימן אותי כיעד".

להערכתך, נוער שמבצע פעולות תג מחיר לא עושה זאת בהשראתך?

"לא נראה לי. זו שאלה מכשילה, כי אני לא רוצה לגנות אף אחד שעושה שום דבר, ולכן אם אגיד שהם לא הושפעו ממני, זה יישמע כאילו אני מגנה, וזה לא נכון. האמת היא שהם לא הושפעו ממני, אבל אני לא רוצה להישמע כמגנה".

לתפיסתך, בני נוער שיצאו לפעולות תג מחיר ואחר כך משלמים מחירים של הרחקות, מעצרים ועינויים – אולי צריך לא לחשוף אותם למאמרים ולרעיונות ששולחים אותם למעשים כאלה, ואחר כך הם נשארים להתמודד עם התוצאות לבד?

"אני לא יכול להתייחס לזה".

מה דעתך על ההצתה בדומא?

"לא נעצרתי על מה שהיה שם ואני לא רואה סיבה לענות לזה. ההימשכות לדון בנושא הזה היא ריקוד לפי חלילו של השב"כ. לשב"כ יש פה מלחמה ברעיונות ובדעות של היהדות. עובדה שעכשיו יוצאים נגד הרב לוינשטיין, שהוא לא נוער הגבעות. בנושא של דומא ידם כרגע על העליונה, כי זה נשמע לאנשים רע. אני רוצה לדבר הפוך. יש פה ויכוח עמוק ושורשי על צביונה של המדינה ומהותו של עם ישראל. זה משתרע על ספקטרום רחב של נושאים – מאיך להילחם באויב ועד אגף תודעה יהודית בצה"ל. להם נוח יותר לדבר בתחום שבו הם חזקים. לכן אני לא מוכן לדבר על זה, לא מוכן לשחק במשחק שלהם".

מה דעתך על הצתת כנסיות הלחם והדגים והדורמיציון?

"אותה תשובה".

מי הסמכות הרוחנית שאתה כפוף לה?

אטינגר מעדיף שלא להשיב, ונזהר מלייחס את עצמו לאוטוריטה רוחנית כלשהי מחשש שהדברים יתפרשו שלא כהלכה וימקמו את הרב המסוים במקום שבו הוא לא נמצא.

"חשבתי שאני מת, אמרנו קריאת שמע"

אחד האירועים שהעלו את אטינגר לכותרות, היה לפני כשנתיים. קבוצת נערים, בהם אטינגר, הותקפה בידי פלשתינים בכפר הערבי קוצרא, סמוך לאש קודש. אטינגר תועד יוצא מהאירוע פצוע קל, אולם עם חיוך בולט על פניו.

מה קרה בקוצרא?

"סיפור דומה לשיירת הל"ה. יצאנו לטיול מאש קודש לגבעת היובל בעלי. היינו צריכים לעבור בדרך בין שני כפרים. תכננו לעבור שם מהר ולהמשיך בטיול. ערבים שעבדו במטע בקוצרא קלטו אותנו והזעיקו אנשים מהכפר. היינו למטה וערבים התחילו לרדת אלינו מהכפר. ניסינו לפתוח קו הגנה, ניסינו לרוץ, אבל נדחקנו לעומק השטח במקום שאין בו יישוב יהודי. עלינו למעלה, הם זרקו עלינו אבנים וחלק מאיתנו נפצעו. המשכנו לברוח, ועוד נפצעו. הגענו לשדה, שם כבר התרכזו המון מכוניות של ערבים. החלטנו שאין ברירה אלא להשתלט על בית ולהתבצר בו עד שתגיע תגבורת מאש קודש. נכנסנו למבנה שהיה שם, ולא הספקנו להשלים את ההתבצרות בו לפני שהערבים הגיעו. נשארתי עם הילדים הצעירים שם, ואחרים הצליחו לקפוץ החוצה ולברוח. הערבים זרקו עלינו אבנים, קשרו אותנו באזיקים וכשהגיעו המצלמות השוטרים הפלשתינים, שזרקו עלינו אבנים עשו את עצמם עוזרים לנו".

הייתה תחושת השפלה?

"חשבתי שאני מת. אמרנו קריאת שמע. אבל היה לי חשוב לשמור על הכבוד היהודי, ולכן בתמונות שלי משם רואים אותי יוצא מהמבנה מחייך. רציתי שלא יהיה חילול השם גדול מדי".

הטיול הזה לא היה סיכון מיותר?

"ראשית, אני לא הייתי מארגן הטיול. שנית, אני חושב שצריך לקחת סיכונים. יישוב הארץ תלוי בלקיחת סיכונים. יש איסור 'לא תירא מהם'. חלק מהמלחמה על הארץ זה לטייל ולהסתובב בכל מקום. הצבא מפחד להסתובב באופן חופשי במקומות האלה, וככה מקיימים את מצוות כיבוש הארץ".

Hagitr72@gmail.co
Некоторые моменты, как я их понял и запомнил:

  1. Этингер считает, что расследование его участия в поджоге было для галочки. Его просто заранее решили посадить. А поджог был только предлогом.
  2. Этингер не считает себя предводителем Молодежи Холмов. Он считает, что ШАБАК решил выставить его в качестве предводителя. А уж Молодежь Холмов после этого стала больше обращать на него внимание.
  3. Этингер считает, что необходимо думать в собственных категориях и исходя из собственного понимания, а не становится заложником навязываемых ШАБКом шаблонов и направлений мысли и навязываемой СМИ лексикой. В частности, это касается поджога Кфар Думы.
  4. Главное с его точки зрения - создание государства Торы и веры в то, что это замысел Всевышнего. А навязываемое ШАБАКом обсуждение Кфар Думы, на пример, отвлекает от главной цели. В то время, как обсуждение главной цели уже само по себе дает предпосылки для ее реализации. Как бы эта реализация не казалась нереалистичной. В связи с этим приводит в пример успех Сионизма. Который тоже начинался с обсуждения нереалистичной по тем временам идеи создания Еврейского Государства.
  5. Этингер считает, что речь должна идти не только о зоне С в ЙоШ, но и В и А. Шхем и Иерихон.
  6. Этингер считает, что за свои убеждения приходится платить (теми же арестами без суда) и надо быть готовыми к этому. А так же считает, что ШАБАК очень сильно опасается именно этой готовности.
  7. Собственно, эту готовность противостоять запугивающему воздействию ШАБАКа, Этингер называет настоящим восстанием (меред): "Меред не в том, что мы воюем с другими евреями, а в том, что мы не боимся того, что воюют с нами"
  8. Этингер заявил, что Молодеж Холмов специально выставляют экстремистами с тем, что бы оправдать огромное количество актов насилия против Молодежи Холмов.
  9. Этингер считает, что многие тюремщики в душе поддерживают его или хотя бы не осуждают. Но поступать будут все равно так, как им прикажут.
  10. Этингер считает, что так как поступили с ним при расследовании - это "цветочки" по сравнению с тем, что пришлось испытать другим. Его не пытали.

    Хотя были крики и пощечины. Была посадка в одиночную камеру, где в соседних камерах находились настоящие террористы. Были бессонные ночи, так как сходившие с ума в соседних камерах долбили в железные двери сутками напролет, не давая возможности заснуть. Было затягивание (на месяцы) оказание врачебной помощи. Отказали выпустить на брит новорожденного первенца. Запрет на телефон, из-за чего он начал голодовку ...
 
Задержан 18-летний поселенец, обстрелявший палестинское такси:
http://www.newsru.co.il/israel/04sep2016/taxi_004.html
Здесь больше фактов и информации.
В частности, речь может идти о реакции на опасную езду водителя араба:
עם זאת, בארגון חוננו שסייע לצעיר אומרים כי מעובדות וסעיפי כתב האישום שהוגש הבוקר בסופו של דבר לבית המשפט המחוזי בלוד, עולה כי הרקע למעשה הוא סיכון חייו בידי נהג המונית, ואין כל אזכור לפרשה בטחונית או מניע גזעני בכתב האישום.
 
Четыре подростка задержаны по подозрению в насильственных действиях:
http://www.newsru.co.il/israel/14sep2016/nahliel_704.html
Ух ты, какая бравая полиция:
Задержанные являются учащимися йешивы. Полиция произвела обыск на территории учебного заведения и конфисковала рогатки, дубинку, полоски с шипами и приспособление для переноса гранат.

В настоящий момент неизвестно, использовалось ли это оружие и при каких обстоятельствах.
Герои просто ... с 14-летними "бандитами" ... лицом об камни:
בישיבה טוענים כי השוטרים שהגיעו לבצע את המעצרים נהגו מול הנערים באלימות קשה. אחד העצורים נחבל בצורה קשה בפניו וטען כי בלש משטרה הטיח את ראשו באבנים. השוטרים מנעו מחובש תושב הישוב לטפל בקטין הפצוע.

726079.jpg


И главное, полиция поступает по "закону", допрашивая 14-летних без присутствия родителей и даже не ставя последних в известность:
עוד מציינים בארגון כי התנהלות המשטרה אל מול הישיבה כללה איומים והתנהלות לא ראויה. במכתב שהוציא עו"ד עדי קידר מחוננו לימ"ר ש"י בימים האחרונים הוא מתאר כי לפני כחודש ימים הגיעו שוטרי ימ"ר ש"י לישיבה ודרשו לקבל את רשימת תלמידי הישיבה. לאחר מכן החלו להזמין תלמידים לעדויות באמצעות פניות לראש הישיבה. אולם התברר כי החוקרים נקטו איומים ואף סירבו להודיע להורי הקטינים על כך שהם נחקרים במשטרה, והמשיכו להזמין תלמידים באופן אקראי תוך שהם מאיימים כי אם לא יגיעו התלמידים לחקירה המש
Это вам не маленький Израиль:Тель-Авив, Нетания или какой-другой город. Там при подобном обыске в школе у старшеклассников(лет 16) можно не только нож, но и пистолет найти. Но чё-то "герои" от полиции в таких местах не имеют достаточно "героев" для борьбы с 16 летними детьми-мафиози и родственниками уголовников, сидящих за убийство...
 
Продолжаются внесудебное преследования. Причем, похоже, военная администрация ЙоШ переходит границы закона, и распространяет свою власть на территорию маленького Израиля, территорию, которую в израильских СМИ называют государством Израиль.

Так, по утверждениям адвокатов, военная администрация требует административного домашнего заключения для жителя Бейт-Шемеша в поселении ЙоШ:
אלוף פיקוד מרכז הגביל בצו צעיר החשוד במעורבות בפעילות אלימה נגד פלסטינים. וזאת למרות שהצעיר מתגורר בבית שמש, ולא בתחום הנמצא תחת אחריות אלוף הפיקוד, מה שמטיל צל על חוקיות הצו

 
Верховный суд ужесточил наказание поджигателю еврейско-арабской школы в Иерусалиме:
http://newsru.co.il/israel/28sep2016/sud306.html

Задержан праворадикальный активист Меир Этингер:
http://www.newsru.co.il/israel/10oct2016/etinger_704.html

Жителю Бейтар-Илит предъявлены обвинения в нападении на араба:
http://newsru.co.il/israel/14oct2016/tkifa8006.html

Житель Бейт-Шемеша обвиняется в нападении на палестинского араба:
http://newsru.co.il/israel/16oct2016/tkifa_707.html

Житель Бейт-Эля задержан по подозрению в серии нападений на арабов:
http://newsru.co.il/israel/18oct2016/beit_al_008.html



Активистам "Ликуда", угрожавшим арабскому рэперу, запрещено появляться на его концерте:
http://newsru.co.il/israel/17oct2016/nafar_0017.html

В Хайфе десятки правых активистов протестуют против концерта арабского рэпера:
http://newsru.co.il/israel/18oct2016/tamer_0010.html
 
Адвокат Бен Гвир: Суд над одним из подозреваемых длится уже 10 месяцев и только сейчас нам сообщили, что документы, которые могут помочь оправдать подозреваемого "исчезли".

Оказывается, до сих пор суд продолжается в закрытом формате, так что от общественности скрыто, то что сделали следователи с подозреваемыми во время расследования.
 
Судья подверг критике незаконные действия полиции при аресте 13-летнего подростка.
השופט גם מתח ביקורת על פגמים שנפלו בחקירת הקטין, ובפרט ציין שחוקרי משטרת בנימין עברו על חוק הנוער בכך שחקירת הקטין נעשתה ללא נוכחות הורה וללא היוועצות עם עורך דין, וכן בכך שהמעצר לא נעשה על ידי עובד נוער בניידת אזרחית וללא מדים. הוא גם תמה על עצם מעצרו של הקטין, כי בנסיבות האירוע היה אפשר לעכבו לחקירה בלבד. למרות זאת קבע השופט שאין "בהתנהלות בעייתית" זו כשלעצמה להביא לזיכויו של הקטין בטענה של הגנה מן הצדק. בסופו של דבר השופט גזר על הקטין שלושים שעות שירות לציבור, וקבע שלא יורשע.
 
Как то давно не поднималась эта тема. Как я понял, суд начал заслушивать показания 24 Ноября 2016. К 29 Декабря 2016 прошло 6 таких слушаний.
שמיעת הראיות בתיק החלה ביום 24.11.2016, ועד כה התקיימו 6 דיוני הוכחות.

В другом постановлении суда по решению вопроса о снятии грифа секретности со свидетельств против подсудимых от 29 Декабря 2016 г. сказано, что подсудимых обвиняют по нескольким пунктам:
  1. Участие в незаконной террористической организации:
    אישום הראשון, המיוחס לבן אוליאל והעותר, נטען כי בתקופה הרלבנטית לכתב האישום המתוקן – העותר, בן אוליאל, צ.ב., י.ר., ואחרים היו חברים באירגון הנ"ל. במסגרת זו, כך נטען, בן אוליאל והעותר פעלו מתוך מניע אידיאולוגי בכוונה להביא לשינוי מדיניות השלטון, תוך שהם מבצעים במסגרת חברותם באירגון, איש לפי חלקו, את העבירות המיוחסות להם בכתב האישום המתוקן.

    במסגרת האישום הראשון, יוחסה לעותר עבירה של חברות בארגון טרוריסטי – עבירה לפי סעיף 3 לפקודת מניעת טרור, התש"ח-1948.
    Причем, участие в этой организации приписывают кроме Олиэля другому ответчику, а также еще двум Ц.Б. и Й.Р., а также другим

  2. Подготовка к поджогу Олиэлем и другим ответчиком. Причем не только в Кфар Дума, но и в Кфар Маджидаль Бней Падэль. Причем утверждается, что второй ответчик таки тоже направлялся к месту встречи с Олиэлем для совершения теракта. Но по неизвестной причине - эта встреча не состоялась. Так что Бен Олиэль решил действовать самостоятельно с целью убить жителей дома в Кфар Дума. Бросил в окно бутылку с зажигательной смесью. Но так случилось, что в том доме в тот момент никого не было.

    После этого он пошел к другому дому. Там тоже бросил в окно бутылку с целью убить жителей дома. Там было четверо человек. Маленький ребенок погиб на месте, отец умер через неделю.
    5. באישום השני, המיוחס לבן אוליאל ולעותר, נטען כי במהלך חודש יולי 2015, ובעקבות הירצחו של מלאכי רוזנפלד ז"ל בידי מפגעים פלסטינים, בסמוך לכפר דומא שבאזור יהודה ושומרון – העותר ובן אוליאל קשרו קשר לבצע פיגוע כנגד ערבים כפעולת נקם. במסגרת הקשר, כך נטען, בן אוליאלוהעותר ערכו תצפיות לעבר הכפרים: דומא ו-מג'דל בני פדל (להלן: הכפרים), שוחחו ביניהם על מטרות אפשריות לביצוע פיגוע, וכן דנו באפשרות להצית בתים בכפרים הנ"ל.


    במסגרת האישום השני נטען בנוסף כי בהמשך, במועד שאינו ידוע במדוייק למאשימה, העותר תיצפת באמצעות משקפת לעבר הכפרים. עוד נטען כי ימים ספורים לפני תאריך 30.07.2015 – העותר עידכן את בן אוליאל על תוצאות התצפית שערך באומרו כי ניתן לבצע פיגוע בשני הכפרים באותו לילה. עוד נטען כי העותר ו-בן אוליאל סיכמו ביניהם לבצע פיגוע בכפר דומא, ובמידת האפשר לבצע פיגוע נוסף, מיד לאחר מכן, בכפר מג'דל בני פדל, וזאת, על פי הנטען, במטרה להמית אנשים השוהים בבתים במקומות הללו.


    העותר ובן אוליאל, כך נטען, סיכמו לבצע את הפיגוע בלילה שבין ה-30.07.2015 וה-31.07.2015, קבעו להיפגש במערה מסויימת (להלן: המערה), והוסכם ביניהם כי בן אוליאל יביא את האמצעים הנדרשים לביצוע הפיגוע. עוד נטען כי במסגרת הקשר ולשם קידומו, בן אוליאל הכין מבעוד מועד שני בקבוקים עם נוזל דליק, סמרטוטים, מצית, קופסת גפרורים, כפפות, ותרסיס צבע שחור, אותם הכניס לתיק, אשר הושאר על ידו בסמוך לביתו (להלן: התיק).


    בגדר האישום השני נטען עוד כי בתאריך 30.07.2015, בשעה 23:00, או בסמוך לכך – בן אוליאל יצא מביתו כשהוא לבוש מכנסיים כהים ושתי חולצות כהות, לקח את התיק, ושם פעמיו לעבר המערה בהתאם לסיכום המוקדם עם העותר. העותר, כך נטען, בילה באותה עת עם אחרים במאחז מסויים. לפי הנטען, בסמוך לחצות – העותר יצא לכיוון המערה, במטרה לחבור לבן אוליאל כדי לצאת עימו לביצוע הפיגוע המתוכנן, אך מסיבה, שאיננה ידועה במדוייק, המפגש המתוכנן ביניהם לא צלח. עוד נטען כי לאחר שבן אוליאל לא מצא את העותר במערה, הוא החליט לבצע את הפיגוע לבדו, והחל ללכת לכיוון דומא.


    לפי הנטען באישום השני, כאשר בן אוליאל הגיע לדומא, הוא עטה כפפות, והסתיר את פניו באמצעות חולצה. בשלב זה, כך נטען, בן אוליאל ניגש לביתו של מאמון דואבשה (להלן: מאמון) ופתח את חלון הבית, שלא היה נעול. לאחר מכן, כך נטען, בן אוליאל הוציא שני בקבוקים מלאים בנוזל דליק, הכין אותם להצתה, פתח חלון, והשליך דרכו בקבוק תבערה לתוך ביתו של מאמון, וזאת בכוונה להמית את יושבי הבית. עוד נטען כי לאחר מכן בן אוליאל ריסס על קיר הבית, בין היתר, את המילה: "נקמה", וצייר מגן דוד. כתוצאה ממעשיו של בן אוליאל, כך נטען, ביתו של מאמון, שהיה באותה עת ריק מאדם – עלה באש.


    באישום השני נטען עוד כי בן אוליאל המשיך לאחר מכן לביתם של סעד ורהאם דואבשה ז"ל, כשבידו בקבוק התבערה השני. לפי הנטען, בשלב זה, לאחר שמצא את חלון חדר השינה בבית פתוח – בן אוליאל הסיט את הרשת שסגרה את החלון, הדליק את בקבוק התבערה השני הנ"ל, והשליך אותו לעבר החלון, וזאת, כך נטען, בכוונה להמית את יושבי הבית. לפי הנטען, הבקבוק התנפץ על סורגי החלון, אש החלה לבעור, ו-בן אוליאל נמלט מהמקום. לפי עובדות כתב האישום המתוקן אש אחזה בארבעת יושבי הבית ששהו בחדר – סעד ורהאם ז"ל, וילדיהם הקטנים – אחמד, כבן חמש, ועלי ז"ל, כבן שנה וחצי.עלי ז"ל מצא את מותו במקום, האב סעד ז"ל נפטר בתאריך 08.08.2015, רהאם ז"ל נפטרה בתאריך 07.09.2015, ואחמד אושפז בבית חולים למשך תקופה ממושכת.


    במסגרת האישום השני, יוחסה לעותר עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני – עבירה לפי סעיף 449(א)(1), בנסיבות סעיף 144ו לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: החוק).
  3. Кому интересно, смогут прочитать и другие пункты обвинения. Вот здесь перечислены пункты на которые наложен гриф секретности:
    "1. מקורות המידע של שירות הביטחון הכללי לרבות כל פרט ו/או תוכן המידע שיש בו כדי לחשפם.

    2. א. שיטות ודרכי פעולה, פעילות מבצעית, נהלי עבודה ודרכי השגת מידע של שירות הביטחון הכללי, ככל שהם מתייחסים לאיסוף מידע מחוץ ובמסגרת החקירה, לרבות תוכן מידע שעלול להביא לחשיפת שיטות ונהלים אלה.

    ב. אמצעים טכניים של שירות הביטחון הכללי להשגת חומר מודיעיני וחומר חקירה, לרבות החומר אשר נאסף באמצעים אלה.

    3. תפקידים, שמות ומשימות של עובדי שירות הביטחון הכללי לרבות כל פרט אחר שיש בו כדי לגלות או לחשוף בדרך כלשהי את זהותם.

    4. החיסיון חל על רשימת החומר והמידע החוסים תחת תעודה זו, לרבות כל פרט מזהה לגביהם ו/או אשר יש בו כדי להעיד על מהותו, היקפו וכמותו של החומר החסוי ולמעט העובדה כי מדובר במידע מודיעיני וחומר חקירה חסוי".
  4. Подавшая в суд сторона подсудимых утверждает, что к подсудимым были применены незаконные особые средства, включающие, как физическое, так и словесное насилие, в которых не было необходимости. В том числе следствие использовало в своих целях малость возраста подсудимого и его проблемы со здоровьем. А также лишение на консультацию с адвокатом. И сделано это было для получения ложного признания, каковое ложное признание и было получено:
    14. בגדר העתירה בא-כוחו של העותר עמד בקווים כלליים על קו ההגנה שבכוונתו לנקוט בהליך העיקרי, שבעת הגשת העתירה – שמיעת הראיות בו טרם החלה. לדברי בא-כוח העותר – העותר, שהיה קטין במועד הרלבנטי, נעצר בתאריך 25.11.2015, והיה מנוע מפגש עם עורך דינו במשך תקופה של 21 ימים (בין התאריכים: 17.12.2015-26.11.2015). לטענת בא-כוח העותר בתקופת מניעת המפגש – גורמי החקירה הפעילו על העותר: "אמצעים מיוחדים", שכללו, לגירסתו, אלימות פיזית ומילולית, בלתי חוקית, שלא לצורך, ותוך ניצול קטינותו ומצבו הרפואי של העותר, והכל, כך נטען, תוך פגיעה בזכות ההיוועצות שלו עם עורך דין. לשיטת בא-כוח העותר, הדבר נעשה במטרה לגרום לעותר למסור הודאת שווא – כפי שלשיטתו אכן קרה. בא-כוח העותר הדגיש במסגרת זאת תרגיל חקירה מסוים, שנערך לעותר בתקופת מעצרו ואשר נועד, לשיטתו, להפעיל על העותר לחץ פסול כדי שימסור הודאה כוזבת (להלן: תרגיל החקירה).
  5. Так как защита собирается опровергнуть утверждения обвинения, большинство из которых опираются на засекреченные данные следствия, то защита просит рассекретить их:
    15. בהתחשב בקו ההגנה שפורט בפיסקה 14 שלעיל – בא-כוח העותר ביקש לגלות לו את הראיות החסויות הבאות:


    (א) הרחבת רשימת חומר החקירה – לטענת בא-כוח העותר: "יומן תרשומת פנימית וחומר חסוי" (להלן: הרשימה), אותו קיבל מידי המשיבה, איננו מכיל את רשימת מלוא החומר שלא הועבר לעיון ההגנה. מעבר לכך, הוא גרס כי הרשימה הנ"ל איננה כוללת כל תיאור ביחס למהותו של החומר החסוי. בא-כוח העותר ביקש כי תימסר לו רשימה מפורטת, הכוללת את תיאור מלוא החומר שלא הועבר לעיונו.


    (ב) חומר חסוי העומד ביסוד פרפראזות שנמסרו להגנה – בא-כוח העותר טוען כי ארבע פרפראזות שקיבל מידי המשיבה (להלן: הפרפראזות), ואשר לא ארחיב בתוכנן כאן, מצביעות, לדבריו, גם על מעורבותם של אחרים בביצוע חלק מהעבירות המיוחסות לעותר בכתב האישום המתוקן. בא-כוח העותר ביקש לחשוף את החומר החסוי שעומד ביסוד הפרפראזות הנ"ל, ככל שהדבר מסייע להגנתו של העותר.


    (ג) חומר חסוי ופרוטוקולים, מושאי הליכי המעצר – בא-כוח העותר ביקש לגלות לו חומר חסוי שהוגש בידי המשיבה בערכאות השונות, לרבות בבית משפט זה, בהליכי מניעת המפגש, או הארכות המעצר, וכן פרוטוקולים חסויים מהליכים אלו, ככל שיש בהם כדי לסייע להגנת העותר (הליכי הארכת המעצר ומניעת המפגש בעניינו של העותר בבית משפט זה נערכו במסגרת: בש"פ 8145/15 מדינת ישראל נ' פלוני (30.11.2015) (השופט י' דנציגר); בש"פ 8352/15פלוני נ' שירות הביטחון הכללי (07.12.2015) (השופט ס' ג'ובראן); בש"פ 8525/15 פלוני ואח' נ' שב"כ (13.12.2015) (השופט ס' ג'ובראן); בש"פ 8639/15פלוני נ' שירות הביטחון הכללי (16.12.2015) (השופט ע' פוגלמן)).


    (ד) חומר חסוי, מושא תרגיל החקירה – בא-כוח העותר עתר לחשוף חומר חסוי, מושא הליכי החקירה בכלל, ו-תרגיל החקירה בפרט. לגישת בא-כוח העותר, יש בחומר החסוי המבוקש על ידו כאן להראות כי הליך מניעת המפגש בעניינו של העותר – לא היה נדרש, בנסיבות, והדבר נעשה, לדבריו, תוך פגיעה בזכות ההיוועצות של העותר. לטענת בא-כוח העותר החומר החסוי המבוקש עשוי לסייע להגנה, אף אם העותר יורשע בדין בסוף ההליכים – וזאת לדבריו, למיצער, לעניין העונש.
  6. Суд отказал апеллирующим по основной части апелляции:
    34. נוכח כל האמור לעיל – העתירה נדחית בעיקרה, בכפוף לאמור בפיסקה 33 שלעיל
 
Уже конец Апреля 2017. И всё еще ничего не слышно о том, как же суд над подозреваемыми проходит. Азарию за добивание террориста давно как осудили. А тут молчок. Хотя суд над главными подозреваемыми начался в начале Ноября 2016.

Вот одно из решений БАГАЦа (конец 2016 года) оставить в тюрьме подозреваемых. בבית המשפט העליון Там также перечисляются более ранние подобные решения.

Кстати, тут в теме было много споров о том, пытали или не пытали евреев. Так вот, уже и в Википедии с ссылками пишут, что Да пытали:
שימוש באמצעים חריגים[עריכת קוד מקור | עריכה]
משלושה מהחשודים, בהם שני קטינים, נמנעה זכות הפגישה עם עורכי דינם במשך שלושה שבועות, שהם פרק הזמן המרבי שמאפשר החוק. בית המשפט העליון אישר את הצעד.[18] היועץ המשפטי לממשלה אישר לחקור אותם תוך הפעלת לחץ פיזי מתון בנוהל פצצה מתקתקת, אישור שניתן לראשונה במדינת ישראל בחקירת יהודים.[19]

טענות על שימוש בעינויים שהובילו לניסיון התאבדות של אחד הנחקרים עוררו מחאה[20] ודרישה לבדיקת הטענות.[21] שירות הביטחון הכללי, העוסק בחקירה, הודיע שהחקירה נועדה לחשוף התארגנות לפיגועים עתידיים, וכי היא מתנהלת על פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות המקובלות לסיכול התארגנויות כאלה.[22
Но ссылки по большей части на СМИ.

ШАБАК оправдывал пытки тем, что якобы пытается вскрыть и пресечь якобы готовящиеся будущие теракты. Причём всё политическая верхушка поддержала проведение пыток. В суде так и было заявлено представителями прокуратуры о том, что применение "особых методов"(ну стесняются пытки пытками называть, по-видимому) было сделано по всеобщему согласию:
נציגי הפרקליטות הצהירו בבית המשפט העליון כי עצם השימוש ב"אמצעים מיוחדים" בעניינו של הקטין איננו שנוי במחלוקת.[28
И всё же, несмотря на громкость дела, решение суда до сих пор нет.

В Вики также сохранены напоминания о том, что вполне возможно, что поджог не был делом рук евреев:
טענות שהאירוע לא נעשה בידי יהודים[עריכת קוד מקור | עריכה]
היו שהצביעו על סימנים המטילים ספק, לדעתם, בכך שמדובר באירוע של תג מחיר וקראו לחקור את האפשרות שההצתה נעשתה על ידי ערבים מקומיים, כחלק מריב חמולות, בפרט על רקע הצתות נוספות בכפר, לפני ואחרי האירוע.[29] הרב שמואל אליהו כתב כי נוסח הכתובת "יחי המלך המשיח" צריך להוביל לחשד שמדובר בחיסול חשבונות ושהעצורים המנהליים נעצרו לשווא.[30]

במרץ 2016 וביולי 2016 אירעו שני מקרים נוספים של הצתת בתים של בני משפחת דוואבשה בדומא. בשני המקרים טענה משטרת ישראל שמדובר באירוע פלילי שהועבר לטיפול המשטרה הפלסטינית.[31][32]

Как видите, может даже оказаться, что административные аресты были беспочвенными(נעצרו לשווא).

Вот статья вышедшая в конце 2016 года, в которой родители главного подозреваемого делятся о пережитом: מול חומות של אטימות
 
Последнее редактирование:
מול חומות של אטימות
Понятно, что устойчивость системы всем нам очень дорога. Но когда властьпридержащие злоупотребляют, исключительно ради своей личной выгоды. А граждане не хотят этого замечать. Потому что им так выгоднее и удобнее. Баланс нарушается. Растут шансы больно удариться об Землю. И очень этому удивиться. Почему? Как? За что? Мы ничего не видели! Это не мы! Это всё они.
 
Вынесено решение суда в деле о поджоге церкви. Один поселенец признан виновным, второго же суд не признал виновным. По-крайней мере в главных пунктах обвинения:משפט הצתת הכנסיה: הרשעה וזיכוי
ינון ראובני הורשע בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" לפני שלוש שנים. יהודה אסרף - אשר הואשם בסיוע לראובני - זוכה.
779382.jpg

זיכוי והרשעה. ראובני (מימין) ואסרף (משמאל)
צילום: Basel Awidat/Flash90
 
По теме давно уже ничего нет. В СМИ молчок. Получается, что правы те кто говорил, что евреи не поджигали. Получается, что раскрутка дела была сделана из политических соображений. Видимо власти очень боятся за будущее своей власти, раз пошли на такое.

Вот другое мнение кто-то оставил в комментариях:
  • אבל מישהו יודע מה קורה עם פרשת דומא??
  • זה סוד ששש...
    לא קשור
    58m
    אחד מסכן יושב בכלא הלא עוול בכפו וזהו. כולם יודעים שערביי הכפר עשו זאת, רק במחלקה היהודית בשב"כ היו צריכים תירוץ שיש עדיין טרור יהודי כדי שלא יסגרו את המחלקה וימשיכו לקבל משכורות שמנות.
 
кто бы сомневался, что судебные власти так просто сдадут свою абсолютную власть
 
кто бы сомневался, что судебные власти так просто сдадут свою абсолютную власть
Выходит, что правительство выступило с обвинениями до начала следствия, шабак сфабриковал дело по заказу правительства и покалечил парней, а судья отпустил несчастных. Ну и как, спрашивается, сиё помогло в борьбе против судейских?
 
Назад
Сверху Снизу